Virkade strutar

Nu har mina första helt färdiga virkningar blivit klara...de blev ett par små strutar. Vet inte exakt användningsområde men skulle möjligtvis kunna användas att hänga i julgranen el nått. :) Nu får jag ta nästa steg och ge mig på nått svårare, en morot kanske? Har en bok med massa figurer man kan virka och däribland en morot.



Igår när jag var på stan gick jag in i min favoritaffär. Drömgården heter den och jag kan inte gå in där utan att låta bli att köpa nått. Helst skulle jag vilja ha allt där inne! Denna gången fick ett par julgransprydnader föja med hem och båda fick jag för 35 kr, rätt bra pris tycker jag. Känner att jag redan har börjat samla på mig lite såna saker även om jag inte planerar att flytta hemifrån än på ett tag.
 
Så fina:)

Är de nån som vet vad Decoupage är? Går i alla fall ut på att klistra fast typ servetter på kurkor, lådor, möbler m.m. Provade lite idag och använde mig av tapetklister men vet inte om det är det man ska använda. Om de är nån som har provat denna teknik får han/hon gärna tipsa om vad för lim/lack man använder.


Kommentarer
Postat av: Marie-Louise Bohman

Einstein tackar för den fina virkade struten! Pepparkakshuset blev jättefint. Kul att se bilderna.

2010-12-12 @ 10:04:29
URL: http://www.marielouisebohman.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0