Svenka Idrottsgalan 2011

Efter min första mattelektion i går som endast varade i 20 min åkte jag och pappsen upp till Stockholm för att gå på idrottsgalan. Redan vid 2 var vi framme så vi passade på att spendera några timmar i gamla stan där vi promenerade, besökte Storkyrkan (där brölloppet var i somras) och fikade. Vi hann även med ett besök på NK (bara för att det är så fint där inne:) och till sist lite mat innan det var dags att bege sig mot Globen.


Storkyrkan




På NK hängde ett plan i taket. Fick lite "Stadium Arena-feeling" (ni som vart i Stadium arena förstår vad jag menar;)


God mat och Pappa:)


GLOBEN!


Vy från våra platser. Vi satt uppe på en läktare så man såg inte direkt personerna på scenen så värst bra. Men det fanns ju storbildsskärmar och stämningen var helt fantastisk under hela kvällen.


Mäktigaste under kvällen var ändå när Lena-Maria Klingvall sjöng "You raise me up" med Nacka musikklasser som körar bakom. Tror inte jag var ensam om att få gåshud då!


Jag och Emelie fick biljetter till "Romeo och Julia" i julklapp så det var kul att få se ett litet utdrag.




Var tvungen att ställa mig rakt framför scenen och ta några kort också.

Kvällen var verkligen super! Efter att ha sett alla duktiga idrottare och på storbildskärm sett vad de har presterat under året blir man själv så himla motiverad till att fortsätta träna. Att se hur de sliter för att nå ett stor mål och sedan hur kämparglöden tar dem hela vägen dit är ju helt underbart. Glädjen i deras ögon är obeskrivlig och då är det inte så konstigt att man själv skulle vilja stå där en dag och ha just den känslan.
Ett bra tips till de idrottare som inte riktigt hittar glöden i sitt idrottande längre är att gå in på youtube och titta på klipp från stora tävlingar/matcher. Kolla in segrarnas målgångar och prissermonier och lägg märke till vilken glädje som utstrålas så ska ni se att ni kommer att finna motivation igen. :D


Idag så har jag jobbat lite extra på mammas jobb. Mitt uppdrag var att stoppa i papper i kuvert...närmare bestämt 995 stycken papper! I morron ska jag tillbaks dit och hjälpa till att arkivera.

Nu är det läggdags. God natt...


Kommentarer
Postat av: kurdisk muslimsk tjej <3

söta bilder <3

2011-01-21 @ 13:05:32
URL: http://kurdishgirlpeaceandlove.blogg.se/
Postat av: Leia ♥

Ha en fin fredag! :)

2011-01-21 @ 14:42:21
URL: http://leiabloggar.blogg.se/
Postat av: Fotograf Emma Olofsson

Hej!

Nu är jag tillbaka här på bloggen.

Hoppas allt är bra!:)

Trevlig helg!:)

Kram

2011-01-22 @ 21:41:15
URL: http://fotonavemma.blogg.se/
Postat av: Amanda Rieem

HEJ! :D



Nu ligger bilderna upp från gårdagens event, Nelly high Hells! Kika in och se vimmelbilder på bland annat IDOLERNA! ;D



Hoppas att din helg har varit toppen! :D



KRAM KRAM

2011-01-23 @ 23:25:41
URL: http://amandarieem.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0