lussebullar

Har haft en härlig helg som började med film- och tacokväll i fredags tillsammans med syrran och ett par kompisar. De är också syskon och i precis samma ålder som mig och Emelie så vi brukar hitta på lite saker ihop. Var väldans trevligt och skönt att ta de lite lugnt sådär på fredakskvällen efter veckans slit:) Annars har de blivit en del träning, matteplugg och lite bullbak. Mamma hade köpt hem saffra så kunde inte låte bli att göra en sats lussebullar. Hittade två olika recept och kunde inte bestämma mig vilket jag skulle använda mig av så jag gjorde några av varje. Ett recept var med vit choklad och pinjenötter och ett med mandelmassa. Körde även på några helt neutrala:)





Provsmakade en bulle med vit choklad och det blev inte riktigt så gott som jag hade hoppats på. Men nu vet jag ju det till nästa gång jag ska baka lussebullar iaf:)

Har också fått veta nu att alla tentorna hittils är godkända så nu kan jag verkligen slappna av och se fram emot jullovet. Har sista tentan 14 december och börjar igen 16 januari så det är verkligen ett låångt jullov:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0