Tanzania

Nu är vi hemma igen från Tanzania men tyvärr några dagar för tidigt. Man kan ju lätt säga att resan inte riktigt blev som vi tänkte oss. På fjärde safaridagen skulle vi åka till en annan nationalpark men efter ca 1,5 timmars körning fick bilen sladd, körde av "vägen" och välte. Där var vi mitt ute i vildmarken bara vår familj och guiden utan att ha sett en enda bil på ett bra tag. Men efter redan typ 5 min dök det upp två svenskar från andra hållet som hjälpte oss massor. Vi klämde in oss i deras bil och körde tillbaka samma väg som vi kommit. Denna gång tog det dock typ 3 timmar etersom mammas arm var ur led så att vi var tvugna att krypa fram hela vägen tillbaka. Framme vid kliniken möttes vi av en urusel läkare som typ inte kunde göra nånting förutom att sy min panna. Det var bara att vänta tills nästa dag då Flying doctors kunde landa vilekt de inte hade kunnat göra kvällen innan eftersom de var för mörkt. Så åkte vi till Nairobi i Kenya där mamma fick armen opererad och jag fick min panna omsydd eftersom förra läkaren hade gjor det så dåligt. Efter två dagar blev jag utskriven och mamma efter tre och då begav vi oss mot ett hotell medan vi väntade på att försäkringsbolaget skulle fixa en resa hem. Två dagar till blev vi kvar i Nairobi innan vi äntligen kunde sätta oss på planet hem. Så inget Zanzibar blev det denna gången:( Men nu får vi i stället föröka minnas de tre fina dagarna som vi hade innan olyckan. De var verkligen helt fantastiska och vi såg hur mycket djur som helst. Häftigaste var att se Leoparder som vågade sig ända fram till vår bil! :D
Sen när vi landade på Arlanda var en del av vår underbara släkt där och mötte oss, så himla gulligt av dem! Och sedan vi kom hem till Norrköping har vi fått både kort på posten, nybakade kakor och blommor av våra vänner. Det har verkligen piggat upp hela familjen som var lite depp efter det tråkiga slutet på resan. Sjukt mycket tack till er asså! :D

 













Nu har jag några sköna dagar här hemma innan skolan börjar igen den 16. Blir nog att träffa lite vänner, baka, träna(har redan fått massa träningvärk från gårdagens pass, shit vad man tappar fort asså när man är borta) och slappa lite.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0